9 Ağustos 2010 Pazartesi

Arabayla 4 saatte Yunan Adası, Thasos


Gökçeada, Bozcada'dan, hatta ve hatta Ankara'dan bile daha yakın...
İstanbul - İpsala gümrük : 210 km...
gümrük işlemleri, duty free alışveriş, ( denize karşı, uzo ya da yunan kahvesi eşliğinde tüttürmek için 1-2 paket ıslak puro şart !) : 20 - 30 dakika,
İpsala - Keramoti : 150 km ,
Keramoti - Thasos arabalı vapuru : 25 dakika...



Kabaca, sabah saat 7-8 gibi yola çıksan, en geç 1 gibi, deniz kızı Sirene'nin adası Thasos'tasın ...
derhal, bir yanın yemyeşil olur, zeytin ağaçlarını görürsün her yerde, kekik kokuları içinde; diğer yanın masmavi olur, bir bakarsın Ege, senin içinde ...


Hem deniz otobüsüne terfi ettiğimizden beri, hasret kaldığımız arabalı vapur sefası da yaparsın, serin serin, martılarla oynaya, oynaşa ...



Hava alanı olmadığı için adada, uzaklardan gelen turist pek yok, çoğunluk yerli ya da komşu...
Dolasıyla, kalabalık, harala gürele, sarhoş İngiliz, şezlong kapmaca, uyduruk turist tezgahları, kazıklanma falan da yok... Hala "bakire" yani ...


Ağustos ayında bile rezervasyonsuz, çat kapı, gayet uygun fiyata, çok güzel bir otel bulduk...

"Ultra Exclusive Her şey Dahil" de yok Allahtan, hatta "hiç bir şey dahil değil" var!
5 yıldızlı otelde bile şezlong paralı ama yine de tatil köyü işkencesinden, hem çok daha uygun, hem de çok daha konforlu... Her akşam başka bir "tavern" de envai çeşit yemekler, mezeler, balıklar...


Antik Yunan'ın altın, gümüş ve mermer madenleri burada, hatta mermer madenleri hala çalışıyor ve dünyanın en kıymetli, en beyaz mermeri üretiliyor... O meşhur antik heykellerin yapıldığı beyaz mermerler... Thassos White yani Türkçesi Taşöz Beyazı ...

Çok şeker de bir müzesi var, öğlen sıcağından kaçmak için harika bir fikirdi, hemen şehir merkezinde ...

Keyifli çarşısı, muhteşem yemekleri, muhabbetli halkı, tertemiz bir havası, harika bir denizi ve kumu olduğunu söylememe gerek yok zaten ...

Kural : Tatil, değişikliktir özgürlüktür. bir yere bağlanma! hep aynı yere gitme, yazlık ya da devre mülk sakın alma !

2 yorum:

EBRULİ dedi ki...

Selamm.Haberturk, web günlüğü köşesinde paylaşmış blogunuzu.Tebrik ederim :)

Sokak Çocuğu dedi ki...

heyyyoo yaşasın :)

teşekkürler Habertürk,
teşekküler Ebruli,
teşekkürler Türkiye :)