5 Nisan 2010 Pazartesi

Melekler ve Şeytanlar, Santorini - Mikonos

Santorini ne kadar masumsa, Mikonos ( biz nedense Mikanos diyoruz ) o kadar arsız ...

Santorini, nam-ı diğer Thira, uçsuz bucaksız, muhteşem Ege'nin ortasında volkanik bir dağ yamacına kurulmuş, güneşin, rüzgarın, oksijenin bile bir başka olduğu bir cennet;

Mikonos ise teknik olarak hiç bir özelliği olmayan ama güzel pazarlanmış ve organize olmuş, günah ve günahkar dolu olduğu için, bir nevi cehennem...
( Hoş günahkardan çok, günahı ve günahkarı yerinde görmeye gelmiş bizim gibi "seyirciler" var... meşhur bir yer ya ... )

Santorini'de güneşin batışını Oia'dan seyretmek çok önemli, tam güneşin batma saatlerine yakın herkes güzel biryere konuşlanıp, ya da manzaralı bir restorandan "güneşbatımı fiks menüsü" alıp "ölmeden önce görülecek bilmemkaç şey" şartını yerine getiriyor...

Tamam bunda bir mahsur yok da, güneş battıktan sonra millet kimi alkışlıyor onu anlayamadık...

Mikonos'ta ise güneşin batışını değil de, diğer başka doğal güzellikleri görmek üzere Paradise ya da Süper Paradise beach'e gidiliyor tabii...
Tam bir hayal kırıklığı... Benim gibi yıllarca bu anı bekleyen arkadaşları uyarayım, sadece geyler ve yaşlı amcalar çıplak ! Bizim tam karşımıza, muhtemelen Kurtuluş savaşını, Venizelos'u falan görmüş, bir amca denk geldi ki, vay anam... O günden beri uzun yaşamak istediğimden pek emin değilim...


Tabi her iki adanın da, sokakları, evleri, havası, renkleri yemekleri, ( özellikle ızgara ahtapotu ) müthiş....


Santorini volkanik olduğu için plajlar kum değil ama deniz muhteşem, Mikonos'ta hem deniz, hem kum muhteşem ....


Sonuç olarak, hazır yaz da geliyor, günah işlemeyeceksen Mikonos'ta bi numara yok, güzelleri de bakarak sevap kazanacağın türden değil zaten, ama Santorini ömre bedel ...


Kural 17 : Deniz en büyük nimetlerden biridir, her imkanından faydalanmaya çalış, küçük de olsa bir teknen olsun, ya da teknesi olan bir arkadaşınn olsun, hiç olmadı sık sık vapura bin, denize gir, dal, çık, sahilde yürü...sakın denizden uzak kalma ve denizden baban çıksa ye!

4 yorum:

fotograf penceresinden dedi ki...

renkli kapılar, renkli çiçekleri gün batımının gökyüzündeki tonu çok güzelmiş

poh poh perisi dedi ki...

oraya ışınlanmak istiyorum, hemen şimdi :(

HaNdE... dedi ki...

YAAAAAA.....BURASI GÖRMEZSEM GÖZÜM AÇIK GİDECEK YERLERDEN BİRİ DAHA...içim cızzz etti...İS-Tİ-YO-RUM :)

Sokak Çocuğu dedi ki...

her yeri başka güzel komşunun, adaları ya da karaları mutlaka bir yerlerine gitmek, renkleri yerinde görmek şart!