21 Mayıs 2012 Pazartesi

Santiago'nun Gerçek Yüzü


2 yıl önceydi sanırım, ilk gittiğimde arkadaşım Cristian havaalanından alıp, havaalanına bırakana kadar hep en güzel yerlerini gösterdiği için ilk Santiago yazımda "tertemiz, yemyeşil" falan gibi şeyler yazmıştım. Bu sefer şehir merkezinde kendi otelimi ayarlayıp, bitli İngiliz turistler gibi kendi başıma gezdiğim için, gerçek yüzüyle karşılaştım Santiago de Chile'nin ...


Kimi ülkede güvenlik yoktur, polisin, askerin önemini anlarsın, kimisinde özgürlük yoktur, demokrasinin önemini anlarsın, kimisinde iş yoktur, yatırımcının önemini anlarsın, kimisinde kültür yoktur, tarihin önemini anlarsın, hatta Zambiya'da olduğu gibi kimi ülke liman yoktur, denize kıyısı olmanın önemini anlarsın...


Önce kolonileri olarak İspanyollardan, sonra da kendi vatandaşları Pinochet'den büyük zulümler gördükten sonra toparlanıp, palazlanan Şili'nin başkenti Santiago'da ise başta duvarlardaki iğrenç grafitiler olmak üzere sokakların pisliğini görünce, belediyeciliğin önemini anladım... Çünkü ilk grafitiyi yaptıktan ya da ilk çöpü attıktan hemen sonra çare bulunmuyorsa arkası felaket oluyor ...


Buradaki çare maalesef bir çok ülkede olduğu gibi "madem şehir merkezini temiz tutamıyoruz, koruyamıyoruz, o zaman yeni merkezler kuralım" olmuş, şehrin dışında, Cristian'ın yaşadığı ve beni o zaman gezdirdiği gibi çok güzel "zengin muhitleri" kurmuşlar, şehir merkezi, Allah'a emanet...


Yol çok uzun tabii, 4 saat İstanbul - Madrid, 13 buçuk saat de Madrid - Santiago uçuyorsun... Bu kadar yolu gezmeye gelinecek bir şey yok, zaten pek gelen de yok, çoğunluk kayağa, doğa sporlarına, macera turizmine, Patagonya'ya falan gidiyor... Tabii bir de meşhur Şili şarap mahzenlerine ve üzüm bağlarına ...


Diyeceğim o ki benim işim olmasa, işim olmaz Şili'de ve bu bana bir ders olsun bir daha

1. Hiç bir yerde bu kadar uzun kalmayacağım, insanın evi gibisi yok!
2. Eğer 2 günden fazla kalmak zorundaysam asla yanlız gitmeyeceğim, yanlızlık zor, sıkıcı!
3. Asla bitli İngiliz turist otellerinde kalmayacağım. Hiç olmazsa internet bağlantısı, spor salonu falan olan otellerde kalacağım..
 


Bir de şu İspanyolca ne güzel bir dil, öğrencilik zamanında da niyetlenmiştim ama bir türlü kısmet olmadı, çok mu geç acaba bu saatten sonra öğrenilir mi ? 

Hiç yorum yok: